יין ישראלי איכותי

NETA WINERY

מהו יין ישראלי איכותי וכיצד תזהו אותו?

ישנם כל כך הרבה יינות ובתוכם אפשר למצוא יין ישראלי איכותי וכזה שפחות איכותי. אם זוהי תחילת דרככם בעולם היין, ששאלתם את עצמכם כיצד תוכלו לזהות איכות. אז דבר ראשון כדאי לדעת כי בארץ גדלים ענבים נפלאים ולא במקרה הגפן הוא אחד משבעת מיני הארץ.

מהיקב ועד הבקבוקים – סטנדרט של איכות

לפני שאפשר לדבר על יין איכותי חשוב לדבר על חומר הגלם או הענבים. ישנם שלל זני ענבים והם נבדלים זה מזה בגודל, בצבע, בריח וכמובן גם בטעם. יין ישראלי איכותי מתחיל בגידול מקומי של הענבים. גידול איכותי הוא תוצאה של בחינת הקרקע, מעקב אחר תהליך הגידול והשקיה נכונה. בציר הענבים צריך גם הוא להתבצע בדיוק בזמן המתאים.

ענבים טובים יגדלו בסביבה מתאימה ושני זנים משני מקומות שונים יהיו בעלי טעם אחר זה מזה. לקרקע וללחות באזור יש השפעה על איכות היין. הענבים אשר מיועדים ליין שונים מאלו שמיועדים למאכל. הם נבדלים בזן, בטעם ובארומה.

בחירת יין ישראלי איכותי לכל יום

אתם לא באמת צריכים אירוע מיוחד כדי ליהנות מיין איכותי אך כשאתם בוחרים יין ישראלי איכותי תרצו לחשוב על המטרה. האם היין אמור להיות לאירוח קליל, לשתייה בערב או אולי לארוחה כבדה. יין אדום יתחבר בדרך כלל לארוחה כבדה, אך במקרה של נטע אדום, היין קליל, פירותי ועומד גם בפני עצמו כך שאם אתם חובבי יין אדום לא תצטרכו לחשוש מהכבדות שלו.

יין לבן כמו נטע לבן יכול להיות מושלם גם לארוחות קלילות וגם לישיבה במרפסת. הטעם שלו נפלא ומוסיף לכל אירוע, גם כשמדובר “בסך הכל” בערב זוגי. אם אתם רוצים ליהנות מיין איכותי המתאים לכל סיטואציה ומושלם גם למסיבות ואירוח ספונטני של חברים, נטע רוזה יהיה הבחירה המושלמת. מדובר על בלנד מענבי מרלו ומרסלן מבציר מוקדם והיין בעל אופי שמח, קליל ועם ארומת פרי מתוקה.

מה לגבי יין לבישול?

ישנם לא מעט מתכונים שהיין נותן להם את הטאץ’ המיוחד. עבור חלק מהמתכונים נדרש יין אדום ועבור חלק יין לבן. אם אתם מתלבטים באיזה יין להשתמש מבין שלל האפשרויות העומדות לפניכם, דעו שישנו כלל אחד מוביל – אתם רוצים לבשל באותו יין שהייתם רוצים לשתות. אם אתם רוצים שהאוכל שלכם יהיה מושלם, אתם רוצים שהמרכיבים יהיו איכותיים ובכלל זה היין שתבחרו.

שתפו את המאמר ברשתות

מאמרים נוספים

יתרונותיו הבריאותיים של יין

יתרונותיו הבריאותיים של יין

יין הוא משקה מבוקש בכל העולם, בתרבויות מסוימות לצורך אירועים מיוחדים ובתרבויות אחרות כחלק מחיי היומיום. רמות הצריכה השונות של יין באיזורים שונים ברחבי הגלובוס

יין בפורים

יין בפורים

ההנאה משתיית יין ביהדות נחשבת למצווה והוא תופס מקום של כבוד בכל שולחן יהודי, לצורך קידוש והבדלה וכמובן בחגים. בפורים קיימת מצוות שתיית יין “עד

סוגים של יין

אילו סוגים של יין קיימים בשוק?

בחירת יין שילווה את הארוחה, לא חייבת להיות משימה מורכבת מדי, במיוחד לאור הקלילות שמאפיינת את רוב שותי היין של ימינו – שאמנם לוקחים מאוד